reklama

Indexy v 21. storočí

Tak ako veľa študentov na Slovensku aj ja dochádzam do školy, nakoľko nechodím na vysokú školu v mieste môjho bydliska. Vychádza to lacnejšie ako tam bývať. V mojom prípade precestujem vyše dvoch hodín denne. Niekoľkokrát sa mi prihodilo, že som túto cestu musela absolvovať takmer zbytočne. Mnoho študentov to pozná, keď si musí ísť dať zapísať známku do indexu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Chodím na Fakultu masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. V dnešnej elektronickej dobe ešte stále na našej fakulte existujú papierové indexy. Malá béžová knižočka, ktorú musím nosiť všade so sebou. Predstavte si, že máte za sebou skúškové obdobie. Poviete si, že už máte vyhraté. To však ešte nie je úplne pravda. Svoje získané známky si musíte ísť dať zapísať. Tu sa dostávam k jadru môjho problému. Načo je toto dobré? Všetky známky musia byť zapísané v akademickom informačnom systéme, ktorý je kľúčový. Veľa škôl sa obmedzilo už len na elektronické zapisovanie známok. Uvedomili si, že už neplatí, že všetko musí byť na papieri ale v prehľadnejšej elektronickej podobe. Prečo nie aj my?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Absolvovať krásny 5-hodinový výlet v prudkom lejaku za víchrice alebo snežnej búrky (ako je v Trnave bežné) len kvôli jednému písmenu do knižočky mi príde ako absolútny nezmysel. To ani nevravím o študentoch, ktorí pochádzajú z opačnej strany Slovenska. Keď sa na to pozrieme aj z druhej strany, je to taktiež príťaž a práca na viac aj pre samotných vyučujúcich. Musia si vo svojom programe vyhradiť čas pre relatívne veľké množstvo študentov, ktorým musia dať svoj autogram.

Bola by som nadšená a určite nie sama, keby aj naša škola konečne zrušila túto zastaranú tradíciu. Dni, ktoré študenti strávia cestovaním a naháňaním sa za vyučujúcimi, by mohli radšej stráviť užitočnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno sa zdá, že riešim úplnú drobnosť, ale pri ceste zo stanice v snehovej búrke, by som index najradšej hodila do drtiča.

Mária Barczi

Mária Barczi

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som z tohto sveta, žijem v inom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu